Αισθητηριακή ολοκλήρωση
Πολλά παιδιά ίσως έχουν προβλήματα στο να ερμηνεύουν τους ήχους, τα σημάδια και τις αισθήσεις της αφής και της κίνησης. Ίσως αναστατώνονται υπερβολικά απο δυνατούς ήχους ή από φώτα, απο γεύσεις ή τροφές στο στόμα ή όταν τους αγγίζει κάποιος ή όταν τα μετακινούν ξαφνικά.
Επίσης μπορεί να έχουν δυσκολίες στο να ελέγχουν, να οργανώνουν και να χρησιμοποιούν επαρκώς τους μύες τους, ενδεχομένως να είναι δύσκολο για κάποια παιδιά να συντονίσουν τις μεγάλες μυϊκές τους δυνάμεις (αδρός συντονισμός) ή τις μικρές μυϊκές ομάδες (λεπτός συντονισμός).
Έτσι ίσως αντιμετωπίζουν δυσκολία στο να τρέξουν, να πηδήξουν, να ισορροπήσουν, να σκαρφαλώσουν ή να κουμπώσουν, να ζωγραφίσουν, να κόψουν ή να γράψουν.
Εάν συγκεκριμένες περιοχές του κεντρικού νευρικού συστήματος δεν λειτουργούν όπως θα έπρεπε, αυτό έχει ως αποτέλεσμα την εκδήλωση συμπεριφορών που πολλές φορές μπερδεύουν ή θυμώνουν τους γονείς και όσους εμπλέκονται στην καθημερινή ζωή του παιδιού.
Το παιδί δεν πρέπει να αλλάξει τις συμπεριφορές του.
Πρέπει εμείς να κατανοήσουμε τις συμπεριφορές του παιδιού και να εξηγήσουμε το λόγο που το παιδί εκδηλώνει τέτοιου τύπου συμπεριφορές.

Με τον όρο λοιπόν αισθητηριακή ολοκλήρωση ορίζουμε την νευρολογική διαδικασία κατα την οποία ο εγκέφαλος οργανώνει και συντονίζει την αισθητηριακή εισροή απο το σώμα μας και απο το περιβάλλον και μας δίνει την δυνατότητα να χρησιμοποιούμε το σώμα αποτελεσματικά στο περιβάλλον. (Ayres 1988)
Σε έναν πλήρως εξοπλισμένο και προστατευμένο χώρο που αποτελείται απο τρεις αίθουσες εργοθεραπείας πιστοποιημένες στην αισθητηριακή ολοκλήρωση δουλεύεται και εφαρμόζεται το πρόγραμμα της αισθητηριακής ολοκλήρωσης σε παιδιά. Ενδεικτικά στους χώρους εργοθεραπείας περιλαμβάνονται τοίχοι αναρρίχησης, κούνιες, ανεμόσκαλες, πατίνια, σκάλες αναρρίχησης και πολλά άλλα προκειμένου ένα παιδί να δουλέψει με τις κατάλληλες προκλήσεις και ευκαιρίες από έμπειρους και εξειδικευμένους εργοθεραπευτές πάνω στο συγκεκριμένο πρόγραμμα.
