καλωσηρθατε


στο κινητρο και κινηση

καλωσηρθατε


στο κινητρο και κινηση

καλωσηρθατε


στο κινητρο και κινηση

Εργοθεραπεία

Η εργοθεραπεία επικεντρώνεται στην βελτίωση κινητικών, αισθητηριακών και γνωστικο-αντιληπτικών δεξιοτήτων, προκειμένου να επιτευχθεί η μέγιστη λειτουργικότητα και ανεξαρτησία στις δραστηριότητες της καθημερινής ζωής. Το παιχνίδι, η κοινωνικοποίηση με άλλα παιδιά, η ένδυση και απόδυση, οι λεπτές και αδρές δεξιότητες, οι γραφοκινητικές επιδόσεις είναι κάποιοι από τους τομείς, στους οποίους η εργοθεραπεία μπορεί να επιφέρει σημαντικές βελτιώσεις στην καθημερινότητα ενός παιδιού και της οικογένειά του.


Ο εργοθεραπευτής του παιδιού αξιολογεί τις δεξιότητες του όσον αφορά το παιχνίδι, τις επιδόσεις του στο σχολικό περιβάλλον και την αυτοεξυπηρέτηση στις καθημερινές δραστηριότητες σε σχέση με έγκυρα αξιολογητικά εργαλεία, τυπικά αναπτυξιακά ορόσημα και το ιστορικό του παιδιού. Κάποιες συχνές ανησυχίες γονιών μπορεί να αφορούν:


  • Δεν παίζει με τα παιχνίδια της ηλικίας του
  • Δυσκολεύεται πολύ να αυτοεξυπηρετηθεί, π.χ να βάλει τα ρούχα του, να φάει μόνο του
  • Πέφτει συχνά πάνω σε άλλους, κάτω ή ακόμα σε έπιπλα
  • Σπάει τα παιχνίδια του και δεν του αρέσει να πηδάει, να κάνει κούνια
  • Είναι υπερκινητικό και δεν μπορεί να ησυχάσει
  • Δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί
  • Δεν του αρέσουν οι αγκαλιές, το μπάνιο, το κόψιμο νυχιών, μαλλιών

Πιο συγκεκριμένα ο εργοθεραπευτής μπορεί να βοηθήσει σε διαταραχές που έχουν διαγνωστεί από αναπτυξιολόγο ή παιδοψυχίατρο ή παιδονευρολόγο, όπως είναι:


  • Αυτισμός/ διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές
  • Διάσπαση/Ελλειμματική Προσοχή/ Υπερκινητικότητα /ΔΕΠΥ
  • Αναπτυξιακή καθυστέρηση
  • Σύνδρομα (Down, angelman κτλ)
  • Νευρολογικές διαταραχές (εγκεφαλική παράλυση, κακώσεις ν.μ κτλ)
  • Παρέση βραχιονίου πλέγματος
  • Αισθητηριακές διαταραχές
  • Μαθησιακές δυσκολίες
  • Διαταραχές κινητικού συντονισμού

    • Ο εργοθεραπευτής του παιδιού ενδεικτικά μπορεί να βοηθήσει ώστε να ενισχύσει:


      • Τις λεπτές κινητικές δεξιότητες, π.χ πιάνω- αφήνω διάφορα παιχνίδια
      • Την επεξεργασία και καταγραφή των αισθητηριακών του ερεθισμάτων, π.χ αδεξιότητα, αισθητηριακή αμυντικότητα
      • Τον οπτικο-κινητικό συντονισμό, π.χ βρίσκω στόχο, χτυπάω μπάλα, αντιγράφω ένα σχέδιο
      • Βασικές καθημερινές δραστηριότητες, π.χ ντύσιμο, πλύσιμο
      • Θετική συμπεριφορά σε σχέση με άλλα παιδιά, π.χ δεν χτυπάω, περιμένω, ακολουθώ οδηγίες
      • Την αυτοεξυπηρέτηση και τις επιλογές προσαρμοστικών βοηθημάτων σε παιδιά με κινητικές δυσκολίες
      • Την συγκέντρωση, προσοχή και τις κοινωνικές δεξιότητες.

  Ο ΧΩΡΟΣ

  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ